Vi skulle klara vad som helst

Gårdagen blev inte alls som jag skrev i förra inlägget, för spontant nog så blev vi bjudna på kräftskiva i Skooghs stuga i yngsjö.. och vem tackar nej till det? - Inte basen iaf (åtminstone inte 75% av basen eftersom Tess bangade).
Det visade sig att det var ett bra beslut av mig, Nath och Mik eftersom det var en helt suverän kräftskiva! Vi hade allt man kunde önska: kräfor, räkor, LEVANDE kräftor, massor av bröd, kräfthattar och en underbar havsutsikt (observera att vi satt nere på stranden och åt).
Vi åt upp exakt allt förutom 10 stycken av dom förredetta levande kräftorna (okej, alla har ju varit levande någon gång.. men dom som var "självfångade"), vilket tillsammans var värda 150 kr, helt galet att betala 15 kr/per kräfta!
Resten av kvällen bjöd på fest för vissa, vilse promenad i skogen för vissa och jag personligen somnade vid 5 tiden efter att Gussi hade bjudit på en strippning! (Y)

Idag så vaknade vi av att det var strålande solsken och det ledde till att vi har myst nere på stranden i stort sett hela dagen, jag har då badat TRE gånger! Sommarens sista dopp i havet? Gud, vad deprimerande.
Efter många om och men så bestämde vi oss för att GÅ till åhus och köpa glass, men när vi kom fram dit en timme senare så var alla mycket mer hungriga än sugna på glass så det fick bli pizzaboden istället!

Nu är jag hemma, trött som en gnu och invirad i en mysig morgonrock! Min data har även äntligen kommit så den ligger här bredvid i min fina stol och laddar upp sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0