För jag tänker hoppa, ner från Eiffeltornet

Nu är jag då hemkommen från båtcampingen och kan meddela att jag överlevde, kan även meddela att jag och Nathalie har blivit ordentligt härdade efter dessa 3 dagarna, om vi hade stannat någon dag till så hade vi i stort sett blivit killar och tyckt det varit roligt att bajsa bredvid varandra (Ja, dom gjorde faktiskt det!). Kan även säga att jag är en mycket bättre "överlevare" än jag någonsin trott, kan kanske berott på att vi hade Överlevar boken, även kallad "Den lilla äventyrsboken" till hands under hela turen. För jag kan ju absolut säga att det var kalaskul tur och som Werner sa "Jag tycker synd om dom som går miste om detta".

I onsdags så blev det att vi fick ta oss så snabbt som möjligt till en liten ö innan det blev mörkt, där vi sen grillade korv och sov över. Kan berätta att vi somnade klockan 4 och gick upp klockan 7, lagom trött?

På torsdagen blev det en snabb frukost med mackor och hallonsylt (fick inte ha några mejeriprodukter eftersom vi inte hade något kylskåp) innan vi begav oss ut på havet. Badade, hade manetkrig, grillade korv, åt superäckliga flingor med kräm (verkligen ingen bra kombination) och hade det allmänt schtekigt! Träffade även Werners familj och hans lillasyster Lisa bestämde sig för att joina oss på resten av vår resa, mycket trevligt!
På kvällen stannade vi till vid en väldigt fin ö där vi än en gång grillade våra korvar, men denna gången festade vi till det lite och kokade även makaroner på en gasolspis som werner hade tagit med sig. Kokade i saltvatten och åt allihopa ur samma kastrull, jag tycket det är fin äventyrskänsla på det faktiskt!
Jag och Ville byggade även en superfin brasa, lyckades till och med riva ett helt träd utan att ens ha en yxa (jag kan ju även skryta om att det var jag som gjorde det undertiden som han oroade sig att trampa på en snigel). Så där satt vi sen runt vår lägereld, mysfestade och sjöng.

Dagen efter var alla jättetrötta, ingen hade nog sovit speciellt bra eftersom dom hade tryckt ihop sig 6 stycken där det MAX fick plats med 4. Som den äkta äventyrsmänniskan jag är så hade jag ju då sovit i en sovsäck utomhus och kan nog meddela att jag var en av dom som sovit bäst!
Men efter att ha städat och käkat frukost så gav vi uss på äventyr än en gång, handlade lite mat som vi sen förtärde på en annan ö där vi även badade och solade några timmar. Sen tog vi vår pingla och åkte in till hamnen, där det pågick  Karlskrona festivalen som är motsvarigheten till våra Kristianstaddagar, enda skillnaden att det var såå mycket mer klass på detta och att det var sjukt mycket finare! Där åkte vi först runder och glassade med vår översnygga båt och njöt av alla avundsjuka blickar vi fick (dock mest folk som skrattade), badade lite i en fontän, träffade inhyrda polacker och köpte glass. 18.23 tog vi tåget hem till Krisitanstad, lagom sletna och solbrända!
En mycket fin resa måste jag säga!

(Lägger in några av dom få bilder som jag tagit med min mobil, alla andra bilder har vi tagit med Lisas kamera så dom får komma senare!)



Vår supersnygga båt där vi satt 3 stycken där framme, 2 stycken på brassestolar där bak och tre stycken som stod upp i mitten. Kanske inte så konstigt att dom flesta log ganska brett när dom körde förbi.






Kommentarer
Postat av: Mik

lite smått svundsjuk..

2008-08-03 @ 14:21:27
URL: http://mhagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0