What a wonderful world

Ojojoj, vilken toppenhelg det har varit!

I lördags var jag på bröllop, mina grannar som gifte sig. Det är alltid så kul att gå på bröllop, man känner hur kärleken flödar (vilket det faktiskt gjorde då jag och mamma bevittnade hur två av gästerna fann varandra under festen senare på kvällen). Bröllopsfesten hölls på Bäckaskoga slott vilket var sjukt vackert, helt perfekt väder (jag var dock litelitelite avis på resten av basen som låg och stekte på stranden). Men det var en väldigt trevlig dag/kväll//natt :)







Det blev inte säng förens vid halv 3 på natten och sen var det att gå upp igen kvart i 8 på morgonen. Inte mycket sömn där inte! Mamma körde då hem mig till Mikaela där det sen blev bilresa med BASEN och GASEN mot tomelilla och därmed TOSSELILLA!! För er som inte vet så består GASEN av davve, alex, eken (även erik och henke som dock inte var med idag). Gud vilken toppen dag det blev! Solen var på topp och stekte hela dagen lång vilket  var sjukt passande efter badlandet var riktigt stort med massor av vattenrutschkanor och annat kul som vi roade oss på några timmar! Vi rode även ut med en båt , 6 pers i en liten eka och Nathalie som ror, hur bra kan det gå? Inte särskilt bra! Det resulterade i att vi var ungefär en cm från att välta över 1407057 gånger och både jag och Alex blev smått (hela min rumpa var dyngblöt) blöta, men det var riktigt kul och vem har dött av för mycket spänning i livet?
Vi åkte även karuseller, framförallt extreme fly som vi åkte 3 gånger, grillade korv, lekte med dinosaurier och en massa massa annat! Fastän vi var där från 11 till 6 (förutom Mik som åkte hem tidigare) så hann vi knappt med att göra allt, hade lätt kunnat stanna några timmar till!

  har tyvärr inte så mkt bilder från Tosselilla eftersom Mik hade kameran och hon åkte hem tidigt. Jag ska nog ta åt mig hennes råd och börja ta med min "hightech kamera" så jag slipper gnälla över bilderna ;). Men här är iaf två som vi tagit med min mobil när vi hittade dinosaurier mitt inne i skogen!



Men bristen på sömn visade sig dock i slutet då jag somnade i en solstol den sista stunden medans de andra badade. Var som död på bilresan hem men när vi sen kom hem till mig så blev jag pigg igen och då blev det bad i poolen innan alla gick in och duschade. Sen beställde hela gänget pizza som vi förtärde på en picknick filt ute i floraparken som ligger utanför mitt hus. Riktigt mysigt!
Efter att vi kört Eken till bussen så gick vi andra som var kvar (jag, Tess, Nath, Alex och Davve) in och spelade spel - Trodde du ja! Kul spel som resulterade i en massa galenheter, bland annat så stoppade Davve huvudet i toastolen, Tess kröp runt på golvet som en orm och alla fick möjligheten (eller straffet?) att lukta i mina armhålor.
Sen körde Nathalie hem och vi andra började bädda för natten och lite vännertittande innan vi alla somnade.

  Davve - blöt och .. ren?

 Tsss, tessan (H)

 Än en gång, Davve är i farten med sylt i hela fejset! :D

 I Alex hår smälte en isbit

Kommentarer
Postat av: Therese

galet rolig dag :D och trevliga bilder från vårt spel spelande ;)

2008-07-28 @ 23:31:11
URL: http://tessother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0