Sooner or later

Midsommar igår var grajt! Började med att jag och Nathalie hade galet mycket packning (två ryggsäckar då den ena var FULL av potatis och därav vägde GANSKA mycket, tre kassar, blommor , paraply och en jordgubbstårta) vilket gjorde att bussturen från tollarp till åhus var väldigt jobbig och vi blev därför ganska lättade när mik, tess, davve och henke kom och mötte oss i åhus och tog vår packning på sina cyklar.
Väl hemma hos Henke så började vi grilla och fixa till maten (mina moröttsköttbullar var väldigt eftertraktade) och sen äta och sjunga snapsvisor! I LIKE THE SNAPS AND THE SNAPS LIKE ME!
Där efter blev det att dansa runt den mycket vackra midsommarstången som killarna hade gjort och sen leka rinkabyfyllan (som förövrigt är min absoluta favoritlek), trådleken och kubb! Blev även lite snapsvisor til och sen fick vi äta glass (ovispad grädde till vissa) och jordgubbar samt MIN vackra jordgubbstårta som jag hade slitit så hårt med då både kakbottnarna och jordgubbssylten var hemmagjorda! (H)
Blev även en tripp ner till havet och kollade läget innan vi tog nattbussen hem vid klockan 2. Sjuk bussfärd med en sjuk busschaufför, men hem kom vi i alla fall! :)

Bilder från midsommar kan ni se på min bilddagbok om någon dag, för om jag känner mig själv rätt så kommer jag varken ha tid eller ork att lägga upp alla på både bloggen och bilddagboken. Sååå 
 http://kallamigmaggan.bilddagboken.se/





Idag har jag köpt hela boxen av sex and the city, har aldrig sett den förr men förpackningen är så snygg (det är en rosa/svart  skokartong) och jag antar att jag kommer gilla den eftersom den handlar om sex och shopping i new york! Så idag har jag roat mig med att ligga i min säng och titta på det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0