Brunbrända ben

Har inte haft tid att vara inne på datan på evigheter (hela helgen) och får därför uppdatera er snabbt om hur min helg har sett ut. Fredagen gick ut på att åka till stan och handla mat med mamma och sen hem och baka bullar (brödbullar, inte kanelbullar alltså). Det blev alltså debut för mitt älskade förkläde som jag köpte när jag var i malmö med mamma och mormor! Måste ju säga att det blev ännu roligare att baka om man hade ett sånt fint förkläde på sig!
Paralellt med att jag bakade så läste jag även en bok "Innan jag dör" av Jenny Downham, väldigt bra då den faktiskt fick en att uppskatta livet lite mer än vad man ibland gör (gud vad jag djup jag är!!), och till tess och mik - den var på 301 sidor ;)
På kvällen blev det grillat och hyra film med mamma och precis när vi satte oss för att titta så kommer Nathalie och joinade oss i soffan!

Lördagsdagen bestod av att äta min otroligt goda frukost (citat från Nathalie) och sen köra upp på Tollarps IF loppis. Riktigt roligt var det att gå på loppis och jag blev helt galen och inhandlade en kaffe servis, en bricka och pall som jag och N ska måla om och till sist även en stol åt mamma. Allt detta under hundralappen, bara för att jag är så bra på att pruta ;)

 
min fina kaffeservis :)


På kvällen blev det att åka till Mik's place i Åhus, titta på fotbollen och käka pizza på golvet! Riktigt härligt fram till de sista förlängningsminuterna då spanien gör mål och sabbar allt! Detta gjorde Nattis och Mik så besvika att dom till och med tvättade bort de fina målningarna. Men efter matchen slut så gick vi ut och så kom Davve och Henke och möte oss samt skjutsade oss på cykel hem till Henke, tre stycken på varje. Och jag kan ju utan tvekan säga att jag, mik och henke var BÄST, eller iaf bättre än dom andra tre som låg ungefär 100 meter bakom oss.
Hos Henke blev det att spela något stötspel, dricka lite och se på skräckfilm innan jag och Nathalie fick skynda oss till bussen som skulle ta oss till stan.

Bilder från kvällen kommer senare :)


Kommentarer
Postat av: Anonym ;)

Eller för att det var Calle Strindberg du handlade av :D

2008-06-25 @ 23:03:24
Postat av: Maggan

haha, förstår inte vart du vill komma, kvittar väl vem man handlar av! ;) och palla va anonym!! :D

2008-06-25 @ 23:28:03
URL: http://magdalenanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0