Let me rap myself around you.

Igår hade vi sovmorgon till 10, vilket uppskattas en fredagmorgon när man brukar vara ganska sömning. Därefter så skulle hela klassen träffas på filmmuseumet (jag, anna, josse och kalle lyckades dock komma en halvtimme försent eftersom vi inte riktigt fattat var vi skulle träffas), det var faktiskt ganska roligt att då där och kolla då dom hade byggt upp en tunnel med saker som var speciellt från 30-talet, 40-talet och så vidare. Jag hade velat leva under 50-talet, att ha sån sjal runt håret, stora glasögon och fina klänningar. Men tyvärr lever jag under 2000-talet, iofs ganska bra för annars hade jag varit på väg utför nu. haha.
Men resten av dagen kollade vi på film och sen hade vi en mycket dryg textlektion (jag hade förväntat mig att sluta klockan 2 eftersom det var den allra sista lektionen innan vår praktik) men istället slutade jag fem i halv 4!! inte så bra och det resulterade i att jag fick stressa som fan och hann bara vara hemma i ungefär en halvtimme innan det var dags att åka in till stan igen och möta Tess. VI skulle ut på Willys och handla mat till ikväll, innan vi mötte Nathalie och Mikaela. Hämtade ut våra biobiljetter och sen gick vi och satte oss på House of Bagels. Det är lätt det bästa stället att äta på i stan! Maten är sjukt god och prisvärd. Jag åt en pasta och kycklingsallad, mums! Sen satt vi där med varsen filt och snackade tills det var dags att gå och handla godis och bege oss till bion.
Vi såg "What happens in Vegas", helt otroligt bra film! Min favoritfilm förtillfället (har tyvärr tryckt ner "förtrollad" till en andra plats ;)) Jag rådar alla att gå och se den!

Idag så har jag och mamma varit ute och gått en runda innan vi åt frukost. Jag är helt kär i havregrynsgröt, jag kan inte ens släppa det på helgen! Havregrynsgröt med banan och jordgubbar i är obeskrivligt gott!
Nu sitter jag här och ska snart städa mitt rum och förbereda lite saker till ikväll, då kommer tjejerna hit så ska vi äta middag och hitta på lite kul för att jag och Therese fyller år på tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0