To be, or not to be

Har arbetat hela kvällen med mitt engelska arbete om Shakespeare och mitt i allt så började jag gapskratta, att det kan vara så roligt att plugga har jag aldrig förr lagt märke till! Anledningen var en liten berättelse som hände när S jobbade på teatern i England och som jag tänker dela med mig till er av,  det hör till saken att veta att William Shakespeare var släkt med Vilhelm Erövraren (någon snubbe med ett väldigt fint namn som var cool på den tiden och hade erövrat en hel del!). 
Men till historien: På teatern hade William en god vän vid namn Richard Burbage och vid ett tillfälle då Burbage spelade Richard III i en pjäs så blev en kvinna i publiken förtjust i honom och bad honom att efter föreställningen komma hem till henne utklädd till Richard III. Detta "råkade" William höra så han fattade snabbt ett beslut, och klädde själv ut sig till Richard III och skyndade sig sedan hem till den unga kvinnan där han blev "väl behandlad" (antar att det betyder att dom hade sex). Efter en stund så märkte William att hans vän Burbage knackade på dörren, William såg då till så att han fick meddelandet:
"William Erövraren hann före!!" 

En helt klockren historia som förgyllde min kväll en aning! Nu ska jag minsann sova!
God natt!


Dagen har bestått av en hel del koppar te och fika i mitt 6,5 timmars pluggande! 

Kommentarer
Postat av: lojjsan

yes, redparty :D !



har dock problem att hitta kläder ;/

2008-10-15 @ 22:44:43
URL: http://loolouisee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0