Med en enkel tulipan

Ojoj, nu ligger jag lite efter i uppdateringen så nu får vi ta igen det som ni har missat. Måndagen var Mikaelas och Jakobs dag, hennes namnsdag och hans födelsedag. En så speciell dag måste ju bli firad på ett speciellt sätt, så jag och Mikaela lyckades bjuda in oss på efterrättskalas hos familjen Werner. Kvällen till ära hade jag även bakat en vacker tårta åt födelsedagsgrisen, så att vi åtminstone hade med oss något till kalaset som annars bjöd på det mesta (till och med kakor direkt importerade från Italien). Precis innan vi skulle stiga på så upptäckte jag och Mickey att vi hade på oss exakt likadana kläder! Tänk, vilken slump! 
Efter det fina 18-årskalaset så fick det bli en liten fin 18-årsfest. Mycket trivsam kväll som slutade med ett söndrigt bord och en väldigt smutsig matta ner i lyan. 

- Tänker du samma som jag M1?
- Jag tror det, M2. 


Tisdagen var sannerligen också en speciell dag, fick ju äntligen chansen att se den omtalade "Monty Python and the Holy Grail", och den levde upp till mina förväntningar ganska väl! Det är ju då herr Pihl som har spridit lovord om denna film och ni som var med den gången då vi lät han välja film och det resulterade i att vi kollade på en film som slutar med meningen "Jag fångade en abborre innan idag" förstår varför jag inte hade överdrivet höga förhoppningar. 
Men om man väl är förberedd på att se en något annorlunda film (vilket jag blev samma stund som han sa att den var skitbra) så kan man faktiskt tycka att den var ganska rolig. Så för att snabbt sammanfatta den med ett ord så får det helt enkelt bli - underbar (precis som personen som valde den) :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0