We'll survive

Äventyret är härmed slutfört. Det gick ut på att jag skulle åka ut till källaren, även kallad Österängskolan och äta middag med min kära väninna Nathalie. Det var oerhört spännande och jag måste säga att maten slår våran på södra kasern (den är i och för inte särskilt slårslagen). Det bjöds på pizza vilket fler än jag verkade uppskatta. Därefter åkte jag hem, mätt och belåten! 
På bussen hem till tollarp sen hände det däremot grejer! Det hela började med att jag somnade på bussen och vaknade lägligt precis när den stannade på hållplatsen där jag skulle gå av (hade jag inte stigit av där så hade jag fått följa med till hörby som ligger en bit från tollarp) och när jag stigit av bussen så kände jag efter i fickan för att se så jag hade både mobilen, ipoden och busskortet (brukar ha en tendens att glömma saker). Jag får smått panik när jag inte finner det sista nämnda eftersom jag betalade 300 kr för cirka en månad sen då jag hade slarvat bort mitt busskort och är inte så sugen på att göra det åter igen! Så med lite smått panik springer jag på bussen igen och efter en stunds letande hittar jag det på golvet och kan andas ut, MEN då upptäcker jag att bussen inte längre står stilla! Än en gång grips jag av panik och försöker förklara för busschauffören att jag egentligen skulle stigit av, busschauffören här i detta fallet råkar vara en utlänning och förstår inte riktigt mitt problem. Till sist efter lite hårda ord så får jag som tur är stiga av längs  E22! 

Nu har det banne mig varit nog med drama för idag, nu ska jag dricka lite te! :) 

Kommentarer
Postat av: emma

tro nu inte att det hör till vanligheterna att vi får god mat på österäng! :P

2008-10-15 @ 16:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0