Lucky cheese

Idag fick jag en ytterst jobbig läxa till nästa måndag, nämligen att meditera i 10 minuter. Den som säger att C4 är en flummig skola vet inte vad de snackar om, skämt osido (dock har jag fått en del andra "riktiga" läxor också så ni behöver inte vara oroliga!).
Bland annat så började vi läsa en bok vid namn Blindhet av nobelpristagaren José Saramago, vid första anblick var jag lite rädd då förra boken som vår svenskalärare bad oss läsa var Slottet av Franz Kafka (alla som läst någon av hans böcker förstår varför jag var smått skrämd), men denna började förvånansvärt bra! Skriven med ett kul flytande språk och med en annorlunda story. Får se om jag är lika positv om 200 sidor till :)

På tal om böcker så läste jag ut John Ajvide Lindqvist nyaste bok Människohamn igår och jag är lite förbryllad. Någon som läst den och är sugen på en diskussion, för jag har några frågetecken som flyger runt i mitt huvud?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0