Happy new year

Jag har helt tappat all motivation och intresse för att skriva blogg den senaste tiden, och det har resulterat i att ingenting har hänt här inne de senaste 5 dagarna. Dock har jag inte gjort något häpnandsväckande, utan bara njutit av jullovet och spenderat så mycket tid som möjligt med de människorna som står mig varmast om hjärtat!

Men idag är en stor dag, det är den allra första dagen på 2009. Detta betyder att gårdagen var den allra sista på 2008, vilket i sin tur betyder att det alltså var nyårsafton, och nyårsafton betyder givetvis fest.
Det började med trerättersmiddagen på söder hos Tessan med BASEN (det blev dock bara tvårätters eftersom vi inte hann eller orkade göra efterrätten). Maten var helt utsökt! Förrätt bestod av räkor, avocado och bröd medan huvudrätten var baconinlindad fläskfilé. MUMS säger jag bara! Jag åt tills jag kände mig som en stoppad korv.

Därefter blev det buss och taxi till glassfabriken i Yngsjö. En riktigt riktigt rolig kväll! Även om det spårade ut lite här och var samt blev en del tårar på sina håll. Men det hör ju trots allt nyår till, för nyår betyder inte bara fest, utan även kaos. Men jag hade kalaskul!
Åtminstone fram tills hemfärden, då jag och mina kära vänner Therese & Vilhelm fick stå i minusgrader samt med alldeles för lite kläder och vänta på bussen som var 45 MINUTER försenad!! Det var så kallt att jag ett svagt ögonblick undrade om jag skulle öveleva.
Väl hemma halv 5 (bussen skulle gått klockan 3) så var jag genomfrusen. Gissa om skånetrafiken ska få ett klagobrev!

Ikväll är jag så där härligt trött, går runt med en stor toffs mitt på huvudet och i myskläder. Nu ska jag se på film och äta lite glass med mina föräldrar! :)


P.S. senare ikväll, efter filmen, så kommer det (om ni har tur) lite bilder från gårkvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0