Blindheten

Förresten, jag har nämnt tidigare att jag läser boken vid namn Blindheten i skolan. Och visst, den har varit fruktansvärd även innan (handlar nämligen om att en epidemi av blindheten bryter ut och regeringen fattar då beslutet att sätta alla blinda i karantän där det i stort sett är tänkt att de ska ha ihjäl varandra så att sjukdomen på så vis "dör ut"). Men idag när jag läste, har kommit precis till mitten så blev den så vidrig så jag kunde knappt läsa mer. Det var så fruktansvärt äckligt och motbjudande att jag fick en konstig känsla i magen en lång stund efteråt.
Dock är det antagligen en stor del till att José vann nobelpriset, för han har verkligen lyckats skildra människan ur dess absolut värsta vinkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0